Tyler Perry.com

Home

True Story!

A few years ago I was getting these really insane water bills. I mean HIGH! So I decided to dig some wells in my yard to have water for my landscape. I live alone, so I know it had to be from watering the grass. So I hired a company to come out and dig these wells. The foreman and I walked all around my yard and as we were walking he was putting down flags. I asked what the flags were for. He said, "The flags represent good places to dig for water." I asked, "Why do you have so many flags?" He said, "I'm not sure if any of these places will produce water." I said, "Hold up, you mean if you dig all these spots and don't hit water I still have to pay you?" He said, "Yes, that's how it goes." I said, "Ok, fine." Needless to say, he dug three wells and never hit water. I said, "Just stop."

I got a few more extreme water bills and called him back. He said, "Are you sure?" I said, "Yes, keep drilling until you hit water." The next well he dug he was down 500 feet and still didn't hit any water. He asked if I wanted him to stop. I said, "Go deeper." He dug down another 200 feet and still nothing. I said, "Go deeper." He drilled another 200 feet and he hit rock. I said, "Blast it, cut it, do whatever you have to do but keep digging." After fighting the rock and breaking his drill and getting a new one we got a little deeper. He said, "We are at 1,200 feet, why do you want me to keep going?" I said, "Cause I'm tired of these water bills and I'm going to do something about it." He said, "But this is really deep." I asked him if he had hit water yet. He said "no," so I told him to go deeper. "But you don't understand," he said. "We don't usually drill this deep, this is going to be expensive." I told him that, "Sometimes you have to go deeper to get what you are after, no matter what the cost." He started the machine and went down another four inches and hit a river of water. Just a few inches separated me from getting my breakthrough. That was five years ago and that well has never run dry.

In 2013 I want you to apply that to your life in all ways. Sometimes you will spend time on a thing and it will produce no water. Don't be afraid to move on to another spot. YOU CAN'T HAVE FEAR. I don't care how much time you put into it. If the well is dry MOVE ON! Nothing lives where there is no living water. Be it a relationship, a job, a business, don't be afraid to move to another spot.

Now, on the other hand, if you are digging your well and you are sure that it is not only where you want to be but where God wants you to be, then keep digging in that same spot. Don't stop digging until you hit a river of blessings. Don't stop praying until you live in the change you've been waiting for. Don't stop pushing until you deliver your breakthrough. Yes, it will get difficult. Yes, you may hit rock. Yes, there will be a cost. But when you get to what God is trying to get you to, YOU WILL RECOVER IT ALL!  One of my favorite scriptures says that. "PURSUE AND YOU SHALL RECOVER IT ALL!"

Some people give up when they are only inches away!!

Happy New Year.

DDDDIIGGGGGG! People DIG!!!

Comments (page 20)

Post Comment
  • Sheneith Hawkins Dallas,Tx.

    :-) The day, which is this morning! I'm looking for D'Andre to prepare me/us some breakfast. And what do u know, this child has not! If I really didn't want him to make it, then he would. But anyway! I have something to be very very excited about: they just reminded me that they have NO SCHOOL TOMORROW!!!! OR THE NEXT DAY!!!!! I went to singing!!! LOL!!!!!! :-) I love it!!!! Oh, let me tell u, these last 2 Sundays I been putting in my Good Deeds w/out the volume for the most parts. Until after service! :-) Like right about now! And u know what? I believe that Good Deeds is a really really good Sunday movie to watch, play, listen to, hear, air etc. You might wanna tell BET that. Or maybe they don't have it yet. I don't know. But I do know its a great Sunday movie. At least, I believe so! Hold up D'Andre down there about to prepare a sister some breakfast/bunch! Lol... :-) I like D'Andre's breakfast. He ain't been able to cook that long. Just about a year now. So, I let him!!!! LOL.... The stuff Tai does D'Andre don't & the stuff D'Andre does Tai don't; for the most parts. LOL.... Those my sons! I'm a mother! LOL :-) Alright, I'll be back! LoL............... :o !!!!!!! I told u I was Special. And what's so wonderful about it, is I KNOW IT!!!!! This what I came up w/ about 2 1/2 hrs ago. - Not only a good thing, but a fun & good thing! Cause FUN things in life should BE FREE! And he's not only a Good Man, he IS a Good & Strong Man! :-) :o !!!!! LOL!!!! That's for REAL!!! Song: "I can't take my eyes off of you" LOL... I'm looking at you even when ain't here, like u here. Cause you are here. Or am I there? Oh, I'm there! Anyway, we here & there! Lol.... :-) All at the same time. :o !!!! :-) Let me look at my movie. Ttyl TP (Total Package) lol! It's the truth! I'mma say like Bishop, "I ain't gonna dumby down myself for nobody!" LOL!!!! I just had to say that, T! :-)

    Reply
  • Sheneith Hawkins Dallas,Tx.

    LOL!!!!! P.S. you really didn't lie. I had to be 'absolutely nothing' being I wasn't there with u. So, absolutely nothing was your correct response. :-) Now can I get you Tyler, to fix that problem? I would greatly appreciate Sir! And thank you for doing so! Because I trust that u will & I also believe u are already doing so. Am I right or wrong? :-) You have the last say; actually u have the 1st & last say! :-) I just say whatever I gotta say all up in the middle of it. :-) :P LOL lol LoL :-) Ok. I'm waking for D'Andre to get up. So he can cook us breakfast. Now I'm about to tune in online at you know where. I might give u a shout out. Who knows! This is what u call the 'Smoking Section!' Lol.... Lol.... Let me go. :-)

    Reply
  • Sheneith Hawkins Dallas,Tx.

    Hey T, what are you doing? Kay, her husband & Baby Chloe is in town. They'll be leaving out this morning. I didn't get to see them on yesterday. Kay came in town to give a friend of theirs a Baby Shower. Crystal & a friend were hit in a car wreck, which involved several cars on last night. They all are fine. Thank God! When Crystal lived in Atl. I used to be saying to her, " go by there & tell Tyler Perry to come pick me up & take me to the movies!" :-) She thought I was playing. But I wasn't! Actually I was so serious. :-) Love out Loud...LoL... :-) And the day I was on the phn with Paulette on NY's day & we were talking about my night before. I was saying to Paulette, "I told y'all I like him! :-) Yes, I did! I told u I like him!" And as she was listening , that's when she said, "tell him, you made it to 3rd base, but u were meaning to hit a homerun!" LOL! That's where I started laughing. :-) See that's how Paulette gets to make me laugh. It can be a serious conversation. She's listening & responding but believe me, somehow or another she turns it into a funny moment. Then u have no choice but to laugh & feel better before the end of the conversation. :-) LoL! Smh, too! ................ I just to some points in these posts that I don't know what else to say. So, then a lot of the times I just delete the whole post. And sometimes I say so much that I get u making that silly face at me at the end. And I just smh! I'm use to it now! Anyway, I ain't gonna even ask u what u doing or where u at. You ain't gon' tell, anyway!! :P You say, "absolutely nothing." Absolutely nothing is impossible Tyler! Hello! And I know that. So, look at your self in the mirror w/ your eyes looking upwards; and that's exactly how I'm looking up side your head just with a smile & a giggle. But not all the time. But some of the time I am. Most times, I'm smiling though! Yes!! :P LoL :-) ...LoL.... I'll ttyl T! I love you. :-) Song: "For The Love Of You" lol :-) NICE & PEACEFUL! :-) LOL! :-)

    Reply
  • Sheneith Hawkins Dallas,Tx.

    Pursue and you shall surely recover all!!!! And he recovered all!!!! Amen. There is no fear in love. Love will cover a multitude of sin. So, Tyler ALEX CROSS comes out for purchase on Feb. 5th in about 16 days!? Ok! And Tyler Perry's Madea GET A JOB (THE PLAY) on the same day -February 5, 2013! That will be a very interesting Tuesday. LoL... :-) I believe your Madea fans need to be made aware of that there. I believe they'll love to hear that. I haven't forgotten! They were going HAM back in Sept. LOL... OMG! I like they will be so happy to know its coming & will be available to them. I'm happy! I been waiting so long. It ain't even funny! LOL... I'm just messing w/ you. I'm just happy it available now -meaning 2/5/13!!!! The wait is over!!!! That's all that matters. :-) Ttyl :)

    Reply
  • Sheneith Hawkins Dallas,Tx.

    :-) Good night T! I love you, Ttyl :-)

    Reply
  • Alicia college park

    Tyler when I first laid eyes on you, my first ticket was a dairy of a madd black women. At that time is when I knew the Sergeant was sick so I was told by him to go but in my heart felt like it was you I was telling I wanted to see. Then Darrie'll was born in Detroit as we resided in Rochester whereas my best friend kim and Jeff they have been married over 25 year whereas they only have two boys Alex and Andrew. Ive lived in oakland county city of pontiac mi. Then Waterford Mi. Then the next time ive saw you in Fort Wayne were i live for five years as well bought tickets in october because my birthday oct. 2 and Darrie'll's 1-12. then i move here in Atlanta in april of 2011 whereas the Sergeant died May the 6 on my baby sister theresa birthday she resides in mississppi. Then Tyler all i wanted is to be closer to my dream and thats you. And they know i picked you and i know it was you i felt moving on the inside of my because one day lord showed me you as walked through my house caring a flash light but that was a vert long time ago. but when you release your worries god has my back and hes all i know. I also went downtown Atlanta to see you on the first night Maddea gets a job and Tyler anywhere you go. I would love to go also. I even cook Tyler your just like that Real deal.

    Reply
  • Sheneith Hawkins Dallas,Tx.

    I'm having conversation with u every day all day. It's just not always on here. Most times I'm not even typing in the conversations I'm having with u on here. I'm just having it. Laughing, talking noise & everything else! :P LoL... Do u know there are some conversations that I would NOT like to have on here? Believe it or not. Then there are other times that I just say what I wanna say. Whoever heard it or read it, I wasn't talking to them in the 1st place. I'm talking to you. For the most parts. I just thought u should know that. You & I are alike in some ways. I've noticed that over the years. :-) :) And each time I saw u w/ a female it .... it.... Smh! I can't tell u! But just know. To the point where u about hear me say, "put your hands on somebody else, if u want to & see what happens!" And of course I know u are an actor, I can respect that. And that will be all for right now. :-) Ttyl On! Thank you

    Reply
  • Sheneith Hawkins Dallas,Tx.

    :-) Hi T!

    Reply
  • Alicia College Park .Ga.

    There right because I've done all the moment because my man was the Sergeant and no it's not dam fare when I done it by myself and Whitney and and that white house but my son father dead but he got it set until I get my spot so you can tell her to step down out my stop because Sergeant Ross set up up next and anit noone to break that curse because he's dead and use me to do it won't work because it's set to attack until I get paid even the white house can't do nothing, so pay me because it's going to hit hard and I see it coming but you gise I've been just talking that what you gise think because I just sit back because anit s*** going forward or any type of way and I'm not worry because nothing can't touch me because, I moved all you gise it's like all for one so get my sons VA money he's ten and tell M's Whitney daughter, I'm here and that dam white house I want my son father money because he was to sick to do the moments and t here in college park and my son is ten and not nine. Like the movie states. I see a hold lot of dead people until im paid with my shares and it's set on any next person that goes in that white house without being paid because she don't s scare me because I did the job and that white house set so Whitney daughter she next because its set for life on my share because they will join Whitney and I don't have run or say nothing else nor touch you because it's air bore and Sergeant train me over 16 years and I think I'll pay because nothing is passing through me or my son ever until we are paid and you gise don't worry about her because only I can sit there because sergeant set minds up. Whitney daughter I can't say that a** because he knew I was sweet and faith so he never seen his son and you can't bring the dead alive. So you gise couldnt use us. Like you've been so your gise time is short o by the The way she killed her own Moms because im double o noone you know and my sons blood type send it right back.

    Reply
  • Malinda

    Dear Mr. Perry, I hope all is well and this new year brings you no new worries. I have been a silent fan for many, many years. Never the one to write letters or join fan clubs. As I too am very busy and figures if I don't have time to check and respond to my email and messages I KNOW you don't have time and who wants a note, letter or response from some staff member pretending to be you. When I stopped by today and read your encouraging message to keep digging I was compelled to write in. Please allow me to share with you and your subscribers my joy. I am the mother of a 10 year old boy who is on his way to greatness. This young man is everything a mother could want. He is very well mannered, a straight A student, great athlete and just a good, very well rounded young man. For his birthday he asked for a quad and after tallying up the gifts he received, he had just the right amount for a pretty decent size quad. About a week or so later he heard a commercial on the radio for an acting/modeling school. I explained that these things are very expensive and he offered to forego the bike and use his money to assist with the payments, After signing him up and spending more than $1,500 it turns out this was of course a SCAM! My baby was heart broken and it broke my heart that this hurt him so badly. I promised to still get him his bike once the Spring rolls around (even if that means borrowing from my 401K) because he DESERVES it. He has been in many community shows and school plays and recently he participated in his first orators competition. And if I must say so, he was GOOD. I am not asking for a handout I just want as many people as possible to go to youtube.com and watch his video. Hopefully someone somewhere will see him and give him the shot he so desperately deserves. As his mother I owe it to him to KEEP DIGGING. Thank you for that word. I needed that deposit into my spirit. I will not let this young mans talents go to waste. If I feel this way about my boy, I can only imagine the joy your mother must have had for you Black Girls Rock. But so do BLACK BOYS damnit!!! :) One Love, One Proud Mama

    Reply
  • elle ruise

    Mr. Perry, that story really blessed my soul

    Reply
  • Sheneith Hawkins Dallas,Tx.

    All night All day the angels are watching over.... :-) ...LoL... You Dig?! :-) I just decided it would be a Fun Filled Day w/ just you & I! No interruptions. Like, DO NOT DISTURB sign. LOL... LOL... give'em ya number & I'll call & I'll follow that ___ thru the mall!! LoL... Omg! You don't say! I just had to throw that up in there. :-) That's all. All week here the kids been getting out 1/2 a day. And Tai is off from work today. He & D'Andre are both chillin, doing what that do. I, myself, I'm running more & more hot bath water in the tub as I'm sipping on ice tea(not no long island ice tea either) just plain ice tea. While talking w/ you all over the place. :-) Yes!! What this summer look like? Spring/Summer? What it look like to you? Well, ok. Do u like Air Hockey? What is it you like to do in your pass time that excites you? :-) I asked u how many weeks will u be taking off this year...8-40weeks? LOL.... Tell everyone I say,Hello! And I'll get back with u in a lil bit :-)

    Reply